דמיינו מכונת מזל קסומה. בכל פעם שאתה מושך את היד, אתה עושה חזרה כפול של מה שאתה הימרת. כמה באיזו אסטרטגיה היית משתמש להעלאת שווי הזכיות וכמה זמן היית מקדיש כדי לסובב את הזרוע?
כשמדובר בערך של העסק שלך, אתה יכול לעשות הימורים רבים, אבל רק אחד יש תשואה מובטחת כמעט. רוב החברות מוערכות על פני מספר רב של רווחים לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA), כך שכל דולר של רווח מצטבר שתרוויח בטווח הקצר יתורגם לכפולה של זה בהמשך הדרך.
מאחר שרוב הרוכשים מסתכלים על דיווח פיננסי של שלוש שנים, לסחוט כל דולר נוסף של רווח הגיוני עוד יותר אם אתה שוקל מעבר בעלות ב -30 החודשים הבאים.
איך דרק מורין העלה את הערך של העסק שלו
לדוגמה, מייסד אובססיבי למצוא כל דולר של רווח זמין, בואו נסתכל דרק מורין. מורין ייסד את Tabarnapp כדי ליצור אפליקציות מכירה לאחר השוק לבעלי אתרים של Shopify.
העסק נחל הצלחה, אך כאשר שותפו, שטיפל במימון, עזב את החברה, נאלץ מורין לבחון מקרוב את הצהרת הרווח וההפסד שלו (P&L). מורין ראה שיפורים פוטנציאליים, ולכן הוא רשם הערות בשוליים ליד כל פריט שורה שרצה לשנות.
כדי לחסוך זמן, הוא התחיל להשתמש באות אחת ליד כל ערך כדי לייצג את הפעולה שהוא רצה לנקוט:
P מייצג "פלוס", משהו רווחי, והוא רצה יותר.
U עמד על "מיותר", הוצאה שהוא יכול לחסל.
R מייצג "תחליף", עלות שניתן להחליף עם אפשרות טובה יותר או זולה יותר.
E מייצג "שווה" והיה בשימוש עבור פריטים שיש להשאיר ללא מגע.
מורין הבין כי ניתן לארגן את ההערות הקצרניות שלו בראשי תיבות בלתי נשכחים שאותם כינה "טהור".
מורין התייחס לשיטה הטהורה כמו למשחק. מדי חודש הוא בחן את ה-P&L שלו עם אותה מערכת בת ארבע אותיות. מורין העסיק את הצוות שלו לפעול על כל פריט שדרש שיפור. הוא הפך אובססיבי עם לסחוט עוד כמה דולרים של רווח בכל חודש.
המשחק שלו עבד. בשנת 2020 מורין קנה את שותפו העסקי בעסקה שהעריכה את החברה בכ-400,000 דולר. שנתיים לאחר מכן, לאחר שיישם את המתודולוגיה הטהורה של שיפור הרווחיות, מכר מורין את טברנאפ בהסכם שרמז על עלייה של פי עשרה בערך בשווי עסקיו.
החסרון של שימוש בחשבון הבנק של החברה שלך כקרן Slush
יש חיסרון להתייחס לחברה שלך כמו בנק החזירים שלך. שיתוף מתערבב הוצאות אישיות ועסקיות תוך מתן עלויות אחרות ללכת ללא בדיקה עשוי לעזור לך להפחית מסים בטווח הקצר, אבל יכול בסופו של דבר לעלות לך יותר ערך אבוד כאשר אתה מחליט למכור את העסק שלך. במקום זאת, שמור על P&L שלך "טהור" כדי להגדיל את הערך של העסק שלך
.
גלה כיצד אתה מדרג את 8 הגורמים המניעים את ערך החברה שלך ותוכנית פעולה כיצד לשפר את הציון שלך על כל אחד על ידי השלמת שאלון ציון בונה הערך.
קבל את ציון בונה הערך שלך
כיצד לבנות חדשנות באמצעות תכנון אסטרטגי