כיצד יוצרים תכנית אסטרטגית מיקצועית מנצחת
עכשיו שאתה יודע DCSF להתמקד עבור העסק שלך, אתה צריך תוכנית החברה. השלב הבא בתהליך ה BLUEPRINT הוא ליצור תוכנית זו. התוכנית תהיה מורכבת ממטרות, אסטרטגיות ותוכניות פעולה. בהתבסס על הניסיון שלנו לעבוד עם בעלי עסקים קטנים, אתה לא צריך ליצור יותר מ 5 מטרות.
ב SBL, אנחנו לא מתמקדים בשום מטרות הדורשות יותר משלוש שנים כדי להיות מושגת. אנו מתמקדים ביעדים שיש להם הישגים רצויים ומדידים, ושניתן להגשימם בתוך לא יותר משלוש שנים, אם כי ניתן להשיגם בתוך שנה או פחות.
למרות שזה עשוי להיראות מועיל להסתכל רחוק יותר מאשר אופק שלוש שנים בעסק שלך למטרות, BLUEPRINT בכוונה מתמקד מטרות לטווח הקרוב כי הם יותר צפוי והשגה. על ידי שמירה על מיקוד בתוכניות לא יותר משלוש שנים, מטרות לטווח קצר למנוע את בעל העסק מקבל הסטה על ידי צרכים מיידיים.
בפיתוח המטרה עבור תוכנית החברה הראשונה, שאל מה צריך לקרות בצורה מדידה כדי לספק את DCSF. אלה יהיו מטרות פוטנציאליות הקשורות ל-DCSF של החברה. מאוחר יותר, כאשר אתה "לסובב את הגלגל" בשלב 5, תוכל להסתכל על רשימה זו של מטרות כאשר מחליטים אם אתה מוכן לפתח תוכניות נוספות של החברה. אתה יכול ליצור תוכנית חברה חדשה באמצעות אותו DCSF, אבל לבחור מטרה אחרת כדי לספק אותו. לאחר DCSF כבר מרוצה, אתה צריך לחזור על תהליך זה על ידי בחירת DCSF חדש ויצירת תוכנית כדי לספק אותו.
בזיהוי המטרה שלך, עיין בהצהרת החזון של החברה שלך, וקח בחשבון את הנתונים בהצהרות SWOT של החברה שלך. המטרה שלכם חייבת לציין בבירור מתי היא תושלם, ומי אחראי להשלמתה.
שאלות לשאול תוך כדי יצירת מטרות
השאלות הבאות צריכות להישאל בעת יצירת המטרות שלך.
שביעות רצון הלקוח:
• איזו מטרה ניתנת למדידה לשביעות רצון הלקוח אתה צריך?
• אילו תכונות איכות ניתנות למדידה עבור המוצר/שירות שלך?
• מה הצרכים העתידיים של הלקוחות שלכם?
• איזה הכשרה או פיתוח כוח אדם יכינו אותך בצורה הטובה ביותר לצרכים עתידיים אלה?
פיננסי:
• איזה דירוג אתה רוצה בקרב המתחרים בתעשייה שלך עבור המוצר העיקרי שלך ביחס להכנסות השנתיות?
• האם יש צורך לשפר את שיטות ההפצה שלך?
• מה החברה שלך צריכה בשיעור משופר של מכירות חוזרות או שימור של לקוחות/ לקוחות?
• איך עלויות התפעול שלך בהשוואה למתחרים שלך עבור המוצר/ השירות העיקרי שלך?
• איזה שיפור נדרש בתזרים המזומנים?
• מה נדרש ביחס חוב להון?
• מה נדרש עבור יחסי הנכסים וההתחייבויות הנוכחיים?
מכירות:
• איזו יכולת נפח מכירות דרוש לצוות המכירות שלך?
• מהן עליות המכירות הנדרשות על ידי סיווג לקוחות (מחיר ותכונות) עבור המוצרים העיקריים שלך?
• מהו שיעור סביר של גידול במכירות במשך שלוש השנים הבאות?
מיקום:
• אילו שינויים נדרשים במיקום המטה או במפעלי ההפצה שלכם?
• איך יכולות המפעל/מפעל שלך בהשוואה למתחרים שלך?
מחקר ופיתוח:
• אילו יכולות טכנולוגיות בחברה שלך קיימות כיום, או נמצאות בפיתוח, שעשויות להשפיע על עיצוב, ייצור או אספקה של המוצרים/ השירותים שלך?
שים לב כי שאלות אלה נועדו לסייע לך לחשוב על הדרך שבה אתה מתקרב למטרות שלך. שאלות אלה לא יחולו באופן שווה או בכלל על כל בעל עסק. עם זאת, הם אמורים להיות מעוררי מחשבה בתהליך של הכנת המטרות שלך.
הנחיות ליצירת אסטרטגיות של החברה
עכשיו אתה צריך לפתח אסטרטגיות החברה כי מבחינה רעיונית מראה כיצד להשיג את המטרה שלך. לכל מטרה יהיו לא יותר משלוש עד חמש אסטרטגיות שיובילו להשגת מטרה זו.
אסטרטגיות החברה יהיו מושגיות ולא מדידות ויפעלו לפי מתודולוגיה ברורה. חשוב לפתח את תוכניות האסטרטגיה והפעולה שלך עבור כל מטרה לפני שתעבור לפעולות הספציפיות הדרושות כדי לגרום לתוכנית שלך לקרות.
האסטרטגיות שלך קובעות כיצד החברה שלך תקצה את המשאבים הדרושים כדי להשיג את המטרות שלך.
כל אחת מהאסטרטגיות שאתה מזהה בדרך כלל דורשת שימוש בתחומים ספציפיים של יכולת הקשורים אליה. אין חברה קטנה או בינונית יש את המשאבים לפתח מיומנויות שווה בכל התחומים. לכן, עליך להחליט על האסטרטגיות הטובות ביותר כדי להשיג בהצלחה את המטרה ולתת משאבים מועדפים אלה. בזמנים טובים, אזורים אלה יקבלו משאבים נוספים; בזמנים קשים, הם האזורים האחרונים שיש לחתוך.
יצירת אסטרטגיות היא במובנים רבים "אמנות" הדורשת שימוש ביצירתיות שלך על בסיס הידע המקצועי שלך של החברה שלך.
שאלות שיש לשאול בעת יצירת אסטרטגיות
השאלות הבאות צריכות להישאל בעת יצירת האסטרטגיות שלך:
שיווק:
• מה ייחודי או מובחן בעסק שלך שיכול לשמש להשגת המטרה שלך?
• מהם המאפיינים המשותפים של פלחי לקוחות או לקוחות שאליהם אתה משווק בהצלחה ואשר ניתן לנצל טוב יותר?
• מהם הסוגים השונים של אסטרטגיות שיווק המשמשות את המתחרים המובילים שלך בתעשייה עבור המוצר העיקרי שלך שאתה צריך לנסות להשתמש בו?
• איזה מידע שיווקי חיוני אתה מודע לגבי המתחרה המוביל עבור המוצר העיקרי שלך שיכול לעזור למכירות שלך?
• אם אתה פועל ביותר משוק גיאוגרפי אחד, מהם המאפיינים המשותפים של השווקים הגיאוגרפיים שבהם אתה פועל בהצלחה שניתן להשתמש בהם להמשך התרחבות?
• איזו אסטרטגיה בפיתוח תשתית השיווק של החברה שלך נדרשת כדי להתמודד בהצלחה עם הצמיחה הרצויה?
• מהן אסטרטגיות פילוח ונישה בשוק שלך?
• אילו היבטים באסטרטגיית המחירים שלכם צריכים להשתנות?
• האם יש הזדמנויות בשוק שניתן להשיג ללא סיכון בלתי סביר?
• אילו בריתות אסטרטגיות החברה שלך צריכה?
מכירות:
• אילו תוכניות תגמול מכירות החברה שלך צריכה?
• איזו שיטת ניהול מכירות צריכה החברה שלך?
• איזה סוג של אימון מכירות החברה שלך צריכה?
• כיצד תוכלו לשמר לקוחות בצורה טובה יותר?
• איזו אסטרטגיה יש לך כדי להגדיל את ההכנסות מלקוחות קיימים?
• באיזו שיטה ניתן להשתמש כדי לקבל הפניות מוגדלות ללקוחות חדשים מלקוחות מרוצים?
• אילו יכולות או כלים נוספים יזדקקו אנשי המכירות שלכם כדי להשיג את קצב הגידול במכירות? (הוספת עובדים חדשים עם תוכנית הכשרה של שבוע)
שיפור המוצר:
• מהם המוצרים/ השירותים הלא מוצלחים שלך, ומה הם המאפיינים האחראים לכישלון של המוצרים/ השירותים שאמורים לשנות את המוצרים/ השירותים הנוכחיים שלך?
• האם יש מוצרים או תכונות שירות נוספים שאתה יכול להציע ללקוחות או ללקוחות הקיימים שלך?
• אילו תכונות אתה צריך להוסיף למוצרים שלך כדי לקחת את המוצרים שלך לשלב הבא?
• אילו גורמים יובילו לשיפור, ערך גדול יותר או משהו טוב יותר מאשר הצעות המתחרים שלך עבור הלקוחות שלך?
מבנה ארגוני:
• אילו אסטרטגיות יפשטו עוד יותר את המבנה הארגוני של העסק?
• איך אתה יכול לצמצם את הביורוקרטיה של החברה ולצמצם את הפוליטיקה של החברה?
• אילו שינויים עסקיים צריכים להתבצע כדי להביא לשיפור משמעותי בתוצאות?
• כיצד תוכל לשפר את התשתית שלך לניהול, תכנון, מימון וחשבונאות כך שהיא תתמוך טוב יותר בחברה?
• כיצד תוכלו לשפר את התפתחות הטכנולוגיה שלכם?
Personnel:
• כיצד ניתן לשפר את יחסי העובדים?
• מהי האסטרטגיה שלך לחיסול שחקנים גרועים בקרב העובדים שלך?
• תאר את השינויים, או הוסיף, מדי שעה מיומנויות העובדים הדרושים לצמיחה של העסק שלך.
בחינת הצהרות ה-SWOT שלך:
• אילו נקודות חוזק מזוהות בהצהרת החוזקות של החברה צריכות להיות מנוצלות?
• אילו חולשות שזוהו בהצהרת החולשות של החברה צריכות להיות מנוטרלות?
• אילו הזדמנויות שזוהו בהצהרת ההזדמנויות של החברה שלך צריכות להיות מנוצלות?
• לאילו איומים שזוהו בהצהרת האיומים של החברה עליך להתכונן?
שים לב כי שאלות אלה נועדו לסייע לך לחשוב על הדרך שבה אתה ניגש לאסטרטגיות שלך. שאלות אלה לא יחולו באופן שווה או בכלל על כל בעל עסק. עם זאת, הם אמורים להיות מעוררי מחשבה בתהליך הכנת האסטרטגיות שלך.
הנחיות ליצירת תוכניות פעולה של החברה
השלב הבא הוא לזהות את הפעולות הדרושות ליישום כל אחת מהאסטרטגיות שלכם. תוכניות הפעולה שלך כוללות פעולות ספציפיות ותאריכי יעד של המדינה ומסגרות זמן. בנוסף, עליך לקבוע כיצד תמדוד את התוצאות או את ההשפעה, ומי יהיה אחראי לביצוע הפעולה.
תוכלו ליצור תוכניות פעולה נפרדות עבור כל אסטרטגיה. המפתח הוא לשבור את תהליך תוכנית הפעולה ליחידות הניתנות לניהול. תוכניות הפעולה של החברה שלך יהיו מאוד ספציפיות ומדידות בניגוד לאסטרטגיות החברה שלך.
תוכניות פעולה חייבות לעמוד בקריטריונים של BLUEPRINT " SMART":
S = ספציפי
M = Measurable (השפעה על המטרה)
A = בר השגה
R = צד אחראי
T = timeline.
שאלות שיש לשאול בעת יצירת תוכניות פעולה
השאלות הבאות צריכות להישאל בעת יצירת תוכניות הפעולה שלך:
חדשנות במוצר:
• מה נדרש כדי להבדיל בין המוצרים או השירותים העיקריים של החברה לבין אלה של המתחרים בתעשייה שלך?
• כיצד ניתן להפחית את שיעור השימוש הנדרש במוצר, ולהעניק ללקוחות שלכם ערך רב יותר?
• כיצד ניתן להפחית את הסיכון לכשל במוצר, ובכך להפחית את עלות הכישלון הצפויה של הקונה, כמו גם את עלות המוצרים המוחזרים שלך?
• כיצד תוכל לשפר את המוצר שלך על-ידי שיפור כל אחת מהפעולות הבאות: מראה, עלות התקנה, קלות התקנה, מחיר הדרכה, רב-תכליתיות, עמידות, תחזוקת מהירות, תחזוקת גודל או איכות חומר?
פיתוח וייעול המוצר:
• כיצד תוכלו להוריד את המחירים שלכם בהתבסס על שיפור היעילות הפנימית?
• כיצד ניתן להפחית עלויות כגון משלוח, התקנה או מימון?
• כיצד ניתן לבצע הזמנות מהר יותר?
• איך אתה יכול להפחית תשומות עבודה או את העבודה המיומנת הנדרשת עבור המוצר שלך?
• כיצד ניתן להציע עלויות התקנה מהירות יותר?
• איך אתה יכול להציע ערך מסחר גבוה יותר?
• אילו תהליכים, אם בכלל, החברה שלך מספקת כיום ללקוחות, ללקוחות או למשתמשים שלך, שניתן לספק בצורה יעילה יותר על ידי מיקור חוץ?
• האם אתה יכול לשפר את הלוגיסטיקה הנכנסת או היוצאת שלך?
• האם אתה יכול לשפר את תהליכי הייצור שלך ונהלים, עיבוד, אריזה, הרכבה, תחזוקת ציוד, בדיקות, הדפסה ופעולות מתקן?
• האם אתה יכול לשפר את הרכש או הנהלים, כללי ההסמכה ומערכות המידע שלך להתמודדות עם ספקים?
מימון:
• איך יממן את הצמיחה של העסק שלך?
קריטריונים חכמים:
• מהם תאריכי ההערכה כדי לוודא שהתוכנית מתקדמת כצפוי?
• באילו שיטות מדידה ניתן להשתמש? אילו תוצאות צפויות מוקצות לאנשים או לצוותים ספציפיים?
• האם המטרות ספציפיות מספיק?
• האם הציפיות מציאותיות?
• אילו משאבים נדרשים מבחינה מציאותית?
אחר:
• מי ינהל את התהליך על בסיס כלל החברה?
• באילו כלים (כגון סקרים התנהגותיים ובדיקות אשראי) ניתן להשתמש במהלך תהליך הראיון כדי לזהות עובדים בעלי ביצועים טובים יותר?
שים לב ששאלות אלה נועדו לסייע לך לחשוב על הדרך שבה אתה ניגש לתוכניות הפעולה שלך. שאלות אלה לא יחולו באופן שווה או בכלל על כל בעל עסק. עם זאת, הם אמורים להיות מעוררי מחשבה בתהליך הכנת תוכניות הפעולה שלך.
תסיימי
הערה: לפני תוכניות הפעולה של החברה הסופיות, עליך לתקצב ולחזות את הדרישות הצפויות שלך עבור כל תוכנית. איזה מימון נדרש? איזה ציוד חדש וצוות יהיה צורך? ככל שהחברה קטנה יותר, כך תקצוב וחיזוי זה נעשה באופן לא רשמי.
הצהרת תוכנית פעולה של החברה
להלן תקצירים מתוך הצהרת תוכנית הפעולה של חברה אחת:
מטרה #1: לפתח מוצר אלומיניום חדש אחד בתוך 10 חודשים, שניים נוספים בתוך 24 חודשים ועוד שניים בתוך 36 חודשים עבור סך של חמישה מוצרים חדשים.
אסטרטגיה: מחקר שווקי מוצרים חלופיים ללקוחות, מתחרים וספקים, ותעדף מוצרים חדשים חלופיים להשפעה הפוטנציאלית הגדולה ביותר על החברה. בחרו חמישה מוצרים חדשים שיפתחו.
תוכנית פעולה:
• מנהל השיווק ישלים את הערכת השוק עד 10/15 בנוגע לפוטנציאל למוצרי אלומיניום חדשים
• סקירת אפשרויות והמלצות מצוות המחקר באתר 10/25
• התייעצו עם מנהל המחקר באתר 10/27
• בחר מוצר חדש עד 10/30
אתה מוכן כעת לפתח תוכניות החברה שלך עם שלב "תוכנית".