starting vs. growing a business

רוב מייסדי החברה טובים בשלבים הראשונים של היזמות. אבל בשלבים הבאים, הם יכולים להיות רק ממוצעים. רק בגלל שיש לך כישרון להתחיל חברות, לא בהכרח אומר כי מיומנויות אלה לתרגם היטב אחד גדל.

ישנם מקרים מהוללים של מייסדים שהקימו בהצלחה וגדלו עסק – אילון מאסק וביל גייטס עולים על דעתם. יש, עם זאת, דוגמאות רבות יותר של יזמים אשר לבצע היטב בתחילה ולאחר מכן לעכב את החברה שלהם כפי שהוא גיל. כבעלי עסק, אתם יכולים להימנע מכך.

איך מייסד אחד פתח את הערך האמיתי של החברה שלו

דמיאן ג'יימס גדל במלבורן ולמד הרבה על הזדקנות האוכלוסייה באוסטרליה. כשהבין ששירותי הבריאות יכולים להיות תחום רווחי, הוא גילה מגזר בשל לשיבוש, פודיאטריה. זהו ענף של רפואה המוקדש לאבחון, טיפול רפואי וכירורגי של הפרעות ברגל ובקרסול.

באותה תקופה, רוב רופאי הרגליים במלבורן עבדו ממקום קמעונאי שבו הרופא היה הבעלים והפעיל מרפאה פרטית. רופא הרגליים ישכיר מקום, ישכור צוות ויגבה תשלום עבור ביקור חולים. בלילה, כמה רופאים בעלי יוזמה היו מבקרים גם בבתי זקנים כדי להציע טיפול. מתוך מחשבה כי אנשים מבוגרים רבים הנהנו זמן קצר לאחר ארוחת הערב, ג 'יימס ראה הזדמנות עבור רופא רגליים לבקר בתים זקנים במהלך היום, כאשר זה היה נוח יותר עבור חולים.

הרעיון של מיליון דולר

ג'יימס, שקיבל תואר ראשון בפודיאטריה ב-1996, החל בטיפול בכף הרגל. הוא ניגש לבתי אבות עם הצעה משכנעת להסיר את התקורה המסורתית של משרד.

טיפול בכפות רגליים בגיל מבוגר עבר מגוון של כאבי גדילה לאורך השנים, כולל מיתוג מחדש יקר לשם Dimple. עד 2015, Dimple הניבה רווח של כ-200,000 דולר על הכנסות של 2.5 מיליון דולר.

זמן לגדול

למרות הצלחתו, ג'יימס היה מתוסכל. הצמיחה של החברה נעצרה. צוות הניהול שלו נראה תמיד לא מסוגל לפגוע במטרותיו.
רבע אחרי רבע, הוא היה מציב מטרות עם הקבוצה שלו, אבל הם היו נופלים. ג'יימס החליט שהגיע הזמן להביא עזרה מבחוץ, אז הוא שכר מנהל תפעול ראשי.

כדי לגייס את סמנכ"ל התפעול החדש, ג'יימס ידע שהוא יצטרך לוותר על קצת הון עצמי, אז הוא הזמין הערכת שווי עבור Dimple שהגיעה ל -2.5 מיליון דולר. הוא הציע משכורת, בתוספת 5% מהחברה. ג'יימס גם הציע 3% נוספים מהעסק (עד למקסימום של 20%) עבור כל מיליון דולר, סמנכ"ל התפעול יגדיל את ההכנסות של Dimple מעבר ל-5 מיליון דולר.

התפקיד החדש היה הצלחה. ג'יימס קידם אותו במהירות לתפקיד מנכ"ל ופרש מהפעילות היומיומית. הוא החליט לתת לחברה לשגשג תחת הנהגתו של המנכ"ל החדש.

עד ליום אחד בשבוע בלבד, ג'יימס הגביל את מעורבותו במתן חזון והגנה על ערכי הליבה של החברה. המנכ"ל, לעומת זאת, ניהל את העסק היומיומי – ורדף אחר אסטרטגיית הליבה של ג'יימס של התקשרות עם מתקני טיפול בגיל מבוגר.
החברה הגיעה להכנסות של 11 מיליון דולר עד 2017.

הבונוס הגדול

לזניטאס הייתה אסטרטגיה דומה של הבאת שירותי בריאות לחולים בבתים או במרכזי טיפול, במקום שהם יבלו במיטות בבתי חולים. החברה הייתה להוטה להוסיף פודיאטריה לאורווה של השירותים שלה. מקבלי ההחלטות הבינו כי רכישת Dimple תאפשר לה להפוך למובילת שוק בן לילה.

ביולי 2017 הודיעה זניטס כי רכשה את Dimple תמורת 13.4 מיליון דולר. תחת הנהגה שונה, ערך החברה גדל ביותר מ-500% בתוך פחות משלוש שנים.

התחלה וצמיחה של חברה דורשים מיומנויות שונות אשר נמצאים לעתים רחוקות באותו אדם. השאלה המתבקשת היא: "האם הגיע הזמן למצוא מישהו אחר שינהל את העסק שלך?

גלה כיצד אתה מדרג את 8 הגורמים המניעים את הערך של החברה שלך ואת תוכנית פעולה כיצד לשפר את הציון שלך על כל אחד על ידי השלמת שאלון ציון בונה ערך. קבל את ציון בונה הערך שלך

מוכנים לקחת את העסק שלכם לשלב הבא? בואו נתחבר ונתאם אישית אסטרטגיות חדשניות להצלחתכם. צרו קשר לקבלת הדרכה של מומחים בכתובת Nirmako.com ו- TheAlternativeBoard.com ושחררו את מלוא הפוטנציאל של העסק שלכם עוד היום!

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.