מיזוג ורכישות עסקים
כאשר דיוויד פרי הקים את חברת משחקי הווידאו שלו, הוא מילא לוח חיצים במשרדו עם שמות של חברות שהוא חשב שירצו לקנות את החברה שלו, גייקאי, יום אחד.
למה שעסקי סטארט-אפ ללא הכנסה או עובדים יחשבו על רוכשים פוטנציאליים כל כך מוקדם? עבור פרי, זה מסתכם במשהו שהוא מכנה "חשיבה במורד המסלול".
פרי התראיין לאחרונה על הרכישה של גייקאי בסך 380 מיליון דולר של סוני, והוא תיאר את הפילוסופיה שלו באמצעות רכבת נוסעת כאנלוגיה. הוא תיאר רכבת מלאה באנשים שמייצגים תעשייה. רוב האנשים נמצאים בנוחות בתוך הרכבת וצופים באזורים הכפריים חולפים. יש אנשים שנאבקים מאחורי הרכבת, בתקווה לקפוץ עליה. אז יש כמה אנשים נבחרים אשר אובססיביים לגבי לאן הרכבת הולכת והם כל הזמן חושבים על העצירות הקרובות לאורך המסע שלהם.
פרי תיאר את עצמו כאחד האנשים החושבים לאן הרכבת נוסעת, כך שהיה הגיוני לו שתהיה לו רשימה של עסקים שהוא יוכל למכור להם.
סוני הייתה חלק מלוח החצים של פרי של חברות למכור לו, כאשר השותף שלו הציע שהם יקראו לחברה שלהם Gaikai, מילה יפנית שמתרגמת בערך ל"ים פתוח", פרי הסכים. קשה לבטא את המילה "גייקאי" עבור דובר אנגלית ממוצע, אבל פרי ידע שהשם לא יעמוד בפני סוני.
פרי ושותפיו הרחיקו לכת וקראו לחלקים אחרים של קו המוצרים שלהם במילים יפניות ועיצבו את החברה לשוק המשחקים העולמי, ולא רק ללקוחות אמריקאים, כפי שהיה נהוג אצל יצרני משחקי הווידאו באותה תקופה.
שנים לאחר מכן, כאשר פרי היה מוכן למכור את גייקאי, הוא פנה לכל יצרני משחקי הווידאו הגדולים על קניית החברה שלו, וסוני הייתה הנלהבת ביותר. הם היו נרגשים לראות עד כמה פרי ושותפיו הלכו כדי להפוך את גייקאי לכזה שמתאים לתרבות של סוני.
לדמיין רשימה קצרה של קונים פוטנציאליים כאשר אתה מקבל החלטות מפתח היא דרך טובה לבדוק את הצעד הבא שלך. לדמיין איך הרוכשים הפוטנציאליים שלך יגיבו כדי לשמוע איך אתה חושב על פיתוח החברה שלך יכול לעורר עדשה אסטרטגית יותר שדרכו לעשות הימורים גדולים. בין אם אתם מחפשים למכור בקרוב או במרחק של שנים ממכירה, התהליך של פיתוח רשימה קצרה של רוכשים פוטנציאליים מחר יעזור לך לקבל החלטות טובות יותר היום.
קבל את PREScore™ עוד היום וגלה כיצד לצאת מהעסק שלך ללא חרטות.