רכז הגנה של כדורגל צריך להגן מפני "סיום ריצה", משחק טקטי שבו היריב שלך שולח את הריצה לאחור רחב סביב קו ההתקפה כדי לנסות להתחמק מהתקלה המתקרבת.
בדיוק כמו בכדורגל, אתה צריך להגן מפני סוף לרוץ מגיע מספק שבוחר ללכת סביבך כדי להגיע ללקוחות שלך. ככל שאתה מקבל יותר אספקה מספק אחד, כך אתה פגיע יותר לספק זה להחליט שהם לא צריכים אותך ובמקום זה מחליט ללכת ישר ללקוחות שלך.
TheAmazeApp
בואו ניקח את TheAmazeApp כדוגמה. סבסטיאן ג'ונסטון ייסד את TheAmazeApp בשנת 2014. הרעיון היה פשוט. משפיעי מדיה חברתית יכלו להעלות תמונה של מה שהם לובשים (כלומר, "מבט") ולתייג את הפריטים במסד הנתונים של TheAmazeApp של סיטונאים למסחר אלקטרוני. לאחר מכן, כאשר אחד מעוקבי המדיה החברתית של המשפיענים אהב את המראה שלהם ורצה לרכוש אחד או יותר מהפריטים שהמשפיען לבש, TheAmazeApp יקבל עמלה, 20% מהם שותפו עם המשפיען.
צוות המייסדים של TheAmazeApp גייס 800,000 דולר באמצעות מאיץ מבוסס סן פרנסיסקו 500 Startups. על ידי מינוף המשפיענים שלהם כדי להניע תנועה, TheAmazeApp גדלה במהירות ל-4 מיליון משתמשים פעילים בחודש.
האפליקציה הייתה הצלחה עצומה מבחוץ, אבל היה פגם במודל שלהם שעצר את הערכת השווי שלהם.
כדי שהמודל יעבוד, המשפיענים היו צריכים להיות מסוגלים לתייג את כל מה שהם לבשו, אז TheAmazeApp היה צריך לקבל קטלוג מקיף של מאות אלפי פריטי האופנה האחרונים. משמעות הדבר היא כי TheAmazeApp הסתמכה על הזנת נתונים של חמישה סיטונאי מסחר אלקטרוני שהעלו את הנתונים שלהם ל TheAmazeApp.
TheAmazeApp הפכה יותר ויותר תלויה בזלנדו, אחד מחמשת ספקי הנתונים שלהם. זלנדו היא אחת מסיטוניות האופנה הגדולות באירופה, והיא שולטת בכ-70% מהמלאי של TheAmazeApp.
ככל ש-TheAmazeApp הסתמכה יותר על הנתונים של זלנדו, כך היה להם פחות מינוף כשהגיע הזמן למכור. ג'ונסטון פנה לכל חמשת ספקי הנתונים שלו כדי לקנות את העסק שלו, ושניים הביעו עניין ברכישת TheAmazeApp. הדבר עורר את רוחו של ג'ונסטון, משום שידע שמציעים מרובים יתנו לו יתרון מסוים עם קונים.
ככל שהתהליך נמשך, אחד משני הרוכשים נשר, החליט להקים אפליקציה תחרותית – עושה סוף ריצה – ולהשאיר רק זלנדו עזב. בהתחשב בכך שזלנדו ידע שהם שולטים ב-70% מהמלאי של TheAmazeApp ושמבחר מקיף היה המפתח למודל העסקי שלהם, זלנדו ידע שהם נמצאים במושב הנהג.
ג'ונסטון גם ידע שאם הוא ידחוף את זלנדו חזק מדי, הוא סיכן את זלנדו גם בסיבוב הופעות ברחבי TheAmazeApp והקים שירות מתחרה משלהם.
בסופו של דבר, Zalando רכשה את TheAmazeApp עבור פי שניים עד פי שלושה הכנסות, אשר היה מספר צנוע יחסית בהתחשב בתנועה האפליקציה יצרה רק שמונה חודשים לאחר ממומן על ידי מאיץ.
השיעור? ככל שהספק שלך מגיע יותר מספק אחד, כך אתה הופך להיות רגיש יותר לספק שלך עושה סוף לרוץ סביבך. אחריות זו גוררת את הערך של העסק שלך וחותרת תחת מינוף המשא ומתן שלך כאשר זה הזמן שלך למכור. עשו כל מה שאתם יכולים כדי לגוון את הספקים שלכם כדי למקסם את הערך של העסק שלכם.
גלה כיצד אתה מדרג את 8 הגורמים המניעים את הערך של החברה שלך ואת תוכנית פעולה כיצד לשפר את הציון שלך על כל אחד על ידי השלמת שאלון ציון בונה ערך.קבל את ציון בונה הערך שלך
מוכנים לקחת את העסק שלכם לשלב הבא? בואו נתחבר ונתאם אישית אסטרטגיות חדשניות להצלחתכם. צרו קשר לקבלת הדרכה של מומחים בכתובת Nirmako.com ו- TheAlternativeBoard.com ושחררו את מלוא הפוטנציאל של העסק שלכם עוד היום!